Het invullen van Social return kan voor bedrijven soms complex zijn, zeker als deze bedrijven impact willen maken die verder gaat dan de verplichte targets. In het nieuwe whitepaper “Maatschappelijke activiteiten in Social Return” staat inspiratie, praktijkvoorbeelden en tips voor bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheden die (samen) op zoek willen naar een maatschappelijke invulling van Social Return. Want medewerkersvrijwilligerswerk is namelijk een krachtige manier om invulling te geven aan een Social return opgave.
Een goed gesprek over kansen
Dit whitepaper heeft als doel om het gesprek tussen opdrachtgevers (overheden en publieke organisaties) en opdrachtnemers (bedrijven), maar ook met maatschappelijke en vrijwilligersorgansiaties, over de invulling van Social return op gang brengen. Om de creativiteit te stimuleren en daarmee ook meer bedrijven inspireren om opdrachten met een social return-verplichting aan te gaan en tegelijkertijd goed te doen in hun omgeving.
Participatie leidt tot arbeidsparticipatie, dat is onze rotsvaste overtuiging.
Good practices van koploperbedrijven en experts
In dit whitepaper komen betrokken bedrijven, opdrachtgevers en maatschappelijke organisaties aan het woord. Zij laten zien hoe medewerkersvrijwilligerswerk een waardevolle manier kan zijn voor de invulling van Social return. Daarnaast biedt het ook praktische handvatten om dit in de praktijk toe te passen.
Meer informatie over dit whitepaper vind je bij het programma Good Busy