06. Good Work: Samenwerken met bedrijven

NOV is in 2022 gestart met het programma Samenwerken met bedrijven voor maatschappelijke organisaties en vrijwilligerscentrales onder de naam Good Work. In 2023 heeft Good Work meer organisaties bereikt en haar aanbod uitgebreid.

We richten ons als Vereniging NOV vooral op de M van mensen; de inzet van medewerkers van bedrijven binnen het vrijwilligerswerk. Dit kan met bijvoorbeeld extra handen en of aandacht, maar ook door het inzetten van hun specifieke kennis en expertise.

Good Work en Good Busy

Good Work is gestart naast Good Busy, de plek waar betrokken bedrijven met elkaar in contact kunnen komen en handige tools en inspiratie kunnen vinden over goed doen met medewerkersvrijwilligerswerk. Good Work richt zich specifiek op organisaties van en met vrijwilligers en vrijwilligerscentrales.

Hierbij een impressie van wat Good Work in 2023 heeft bewerkstelligd:

• Circa 125 organisaties op de lijst.
  • 2 Live events met circa 60 deelnemers.
  • 4 Live NLIM (netwerk intermediairs) mede georganiseerd samen met Good Busy.
  • 5 Online sessie gehouden bij (kennis) events.
  • 2 Online sessies over hoe en wanneer je bedrijfsrelaties kunt bedanken en in het zonnetje kunt zetten.

Ook op het Vrijwillgerscongres in de provincie Overrijssel heeft Good Work zo'n 50 organisaties mogen inspireren over het belang van samenwerken met bedrijven, net als op een groot congres van Goede Doelen Nederland. In 2024 gaat Good Work hier mee door/

Divers publiek

De diversiteit onder de deelnemers is groot. Het gaat om organisaties die net beginnen met samenwerken met het bedrijfsleven tot ver gevorderden. Door het aanbieden van online sessies bieden we (nieuw geïnteresseerde) organisaties op een laagdrempelige manier de mogelijkheid om kennis te maken met het Good Work en brengen we organisaties met elkaar in contact.

Daarnaast betrekken we experts om verdiepende kennis en kunde te delen op specifieke onderwerpen. Goede voorbeelden zijn bijvoorbeeld een sessie over het organiseren van een succesvolle Beursvloer, het formuleren van een krachtige kernboodschap en het maken van een Ambitieplan om te gaan samenwerken met bedrijven.