Ga ervoor! TomTom maakt een keuze met Deedmob

356 keer bekeken

Kennis en ervaring van de één is de oplossing voor de ander. Good Busy heeft veel kennis en inspiratie verzamelt en hier in de online bibliotheek bij elkaar gebracht. Laat je op deze pagina inspireren door goede voorbeelden uit het land, onderzoeken uit binnen- en buitenland, praktische tools, tips en tricks, literatuur, webinars en nog veel meer. En zie je door de bomen het bos even niet, we hebben de informatie hieronder ook per onderwerp voor je verzameld.

 

 

 

 

Samen met Deedmob maakt TomTom impact met haar medewerkers.

TomTom zet haar medewerkers op verschillende manieren in. Denk hierbij aan ICT, veilig rijden, jeugd en meer. Dit doen zij omdat zij de wens hebben als organisatie iets terug te geven aan de maatschappij. Hierbij zijn de medewerkers vrijwillig inzetbaar bij verschillende maatschappelijke instellingen. Dit leidt tot een dubbele opbrengst: TomTom ziet vooral maatschappelijk resultaat bij de lokale organisaties, maar ziet ook dat de vrijwillige inzet voldoening brengt aan de werknemers.

 

TomTom stimuleert vrijwilligerswerk door medewerkers de mogelijkheid te bieden om een werkdag per jaar op nemen voor vrijwilligerswerk. De medewerkers worden daarbij gelinkt aan vrijwilligersvacatures via het platform van Deedmob. Daar worden activiteiten gekozen om aan de slag te gaan. Het platform van Deedmob maakt inzichtelijk welke activiteiten er zijn om te kiezen en wat past bij de sociale missie.

 

TomTom adviseert om voor maximale impact een goede band op te bouwen met sociale organisaties en het makkelijk te maken voor de medewerkers. Ze raden andere bedrijven aan om er gewoon voor te gaan! Maak een keuze! TomTom organiseert bijvoorbeeld een organisatiedag waarbij het platform van Deedmob is gelanceerd. Dit evenement gaf gelijk een enorme impact boost. Daarnaast is het belangrijk dat het management volledig achter de activiteiten staat: op die manier zit de motivatie door alle lagen binnen de organisatie.

 

Tot slot: TomTom werkt volgens bepaalde strategische principes om succesvolle, impactvolle medewerksvrijwilligerswerk programma’s te initiëren. Hierin ligt er een grote focus op principe 1, 2, en 5.

Principe #1: Balans tussen bedrijfsstrategie en de passie van de medewerker

Principe #2: Geef vorm aan effectieve partnerschappen met non profit organisaties

Principe #3: Portfolio: herken de veelzijdigheid van vrijwilligerswerk

Principe #4: Medewerkersvrijwilligerswerk als onderdeel van HR 

Principe #5: Medewerkersvrijwilligersbeleid als onderdeel van de organisatiecultuur

 

Voor meer informatie neem dan contact op met Hendrik-Jan Overmeer van Deedmob, hendrik-jan@deedmob.com 

 

 

Afbeeldingen

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.