Good Busy biedt allerlei tools die jouw organisatie helpen bij het vormgeven van medewerkersvrijwilligerswerk. Deze tools komen van onze (internationale) partners en nationaal en internationaal onderzoek of zijn door Good Busy speciaal ontwikkeld om jouw bedrijf te helpen om goed doen makkelijker te maken.
Good Busy heeft twee handige toolkits ontwikkeld. Met de strategische toolkit krijg je inzicht in de 5 principes om tot een strategisch social impactplan te komen. Met de praktische toolkit maak je in 5 stappen de praktische aanpak.
Kennis helpt je verder. Good Busy ontwikkelde diverse whitepapers op HR-gebied. In het eerste deel lees je de theorie over Social impact in HR-beleid. In het tweede deel gaan we daar dieper op in met 10 inspirerende praktijkvoorbeelden.
Het VU-onderzoek Geven in Nederland 2024 heeft dit jaar als bijzondere toevoeging een unieke onderzoeksspecial over medewerkersvrijwilligerswerk. Dit onderzoek biedt waardevolle inzichten voor bedrijven. Good Busy heeft 10 belangrijke inzichten uit dit onderzoek op een rij gezet. Lees meer over Hoe Good Busy is ondernemend Nederland?
Ben je op zoek naar manieren om maatschappelijke inzet van je medewerkers een rol te geven in de verschillende fasen van de employee-journey? Lees in dit whitepaper inspirerende en innovatieve voorbeelden hoe andere bedrijven dat doen. Lees meer over Praktijkspecial Social impact in HR-beleid
AI en ChatGPT hebben een wervelende entree gemaakt in het werkende leven en kunnen ook goed ingezet worden op het vlak van employee volunteering. Hoe kunnen deze ontwikkelingen helpen bij het vergroten van medewerkersparticipatie bij sociale doelen? Lees meer over ChatGPT (e.a.) inzetten ten behoeve van employee volunteering en social impact
Ook op het gebied van employee volunteering kun je je altijd blijven ontwikkelen. Voor social impact professionals die nog meer willen weten over vrijwilligerswerk door medewerkers hebben we een aantal inspirerende websites op een rijtje gezet. Lees meer over Verdiepende artikelen over employee volunteering
NVP Netwerk voor HR-professionals en Good Busy van Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV) ontwikkelden een whitepaper dat toelicht wat de waarde van medewerkersvrijwilligerswerk in je HR-beleid is en tips en trics geeft om vrijwilligerswerk in jouw organisatie in te zetten. Lees meer over Whitepaper Social Impact in HR-beleid
Een business case maakt concreet of een project een positieve bijdrage levert aan de bedrijfsdoelstellingen tegen een acceptabel risico. Good Busy heeft handvatten verzameld (in NL en ENG) die jou kunnen helpen bij het krijgen van draagvlak voor impactvolle medewerkersvrijwilligerswerk-programma's. Lees meer over Business case medewerkers- vrijwilligerswerk (NL en ENG versie)
Het kan een hele klus zijn uit te zoeken met welke maatschappelijke of non-profit organisatie je wilt samenwerken en om hen te vinden. Hier vind je een handige checklist om je wegwijs te maken. Lees meer over Checklist: Klaar voor het vinden van een juiste match
Good Busy vind je ook op LinkedIn. Daar houden we je op de hoogte van trends en ontwikkelen op het gebied van medewerkersvrijwilligerswerk en social impact. Volg jij ons al op LinkedIn Lees meer over Volg Good Busy op LinkedIn
Good Busy verzamelt elke maand de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social impact en medewerkersvrijwilligerswerk. Handige tips, interviews, onderzoeken, checklists en meer. Wil je de nieuwsbrief ook ontvangen? Meld je vandaag nog aan. Lees meer over Ontvang de nieuwsbrief van Good Busy
Veel bedrijven binnen het midden- en kleinbedrijf (MKB) staan positief tegenover maatschappelijke inzet door medewerkers. Ook gebeurt er al heel veel, vaak onbewust, maar toch kunnen er ook redenen zijn waarom bedrijven (nog) niet begonnen zijn aan medewerkersvrijwilligerswerk. Lees meer over 3 redenen waarom bedrijven (nog) geen medewerkers-vrijwilligerswerk doen
In het hele land en lokaal zijn professionele intermediairs en landelijke platforms die jouw organisatie kunnen helpen met het opzetten en/of uitvoeren van jullie medewerkersvrijwilligerswerk. Zij kennen de lokale markt en kunnen verbinden tussen jouw bedrijf en maatschappelijke organisaties. Lees meer over Deze organisaties kunnen je helpen met medewerkers-vrijwilligerswerk
Hoe kan je het vrijwilligerswerk als bedrijf nou handig organiseren? Je bent misschien al gestart met een eenmalige activiteit en wilt die wellicht uitbouwen tot een diepgaande relatie met je maatschappelijke organisatie. Daarvoor biedt Good Busy een praktisch playbook. Je kunt direct aan de slag. Lees meer over Praktische toolkit om direct te starten met medewerkers-vrijwilligerswerk
Ben je op zoek naar een hulpmiddel voor het opzetten van je medewerkersvrijwilligerswerk-beleid? Aan de hand van 5 succesprincipes ontwikkelden wij een toolkit voor het opzetten van strategisch beleid. De insteek is praktisch, vanuit het perspectief van ondernemingen. Lees meer over Handige toolkit voor opzetten strategisch beleid
Medewerkersvrijwilligerswerk als vast onderdeel van de werkweek. Dat is hoe Bizzomate het doet. Elke vrijdag verlaten vele medewerkers de kantoren om ergens de handen uit de mouwen te steken. Om andere ondernemingen die willen starten met vrijwillige inzet te helpen, delen ze graag hun ervaringen. Lees meer over Vrijwillige inzet door medewerkers. Hoe pakt Bizzomate het aan?
Waarom geeft vrijwillig inzetten een goed gevoel, waarom willen mensen goed doen en hoe motiveer je medewerkers op de juiste manier? In het eerste deel van de digitale training ‘Empathy in motion’ geeft Chris Jarvis antwoord op bovenstaande vragen. Lees meer over Empathy in motion: de wetenschap achter willen helpen
Ongeveer 43% van de Nederlanders doet vrijwilligerswerk. De een doet het misschien voor de eerste keer en ander doet het al jaren en is een doorgewinterde vrijwilliger met veel ervaring. Lees meer over Van toerist tot gids: herken de fasen in de vrijwilligersreis
Geregeld krijgen wij bij Good Busy de vraag om tips voor boeken/artikelen/links die kunnen helpen bij het verder professionaliseren/groeien van het programma van medewerkersvrijwilligerswerk (al dan niet ondergebracht in een corporate foundation). Hierbij wat tips: Lees meer over Professionaliseren/Groei van de Corporate Foundation
Stap voor stap handboek voor afbakening (scooping) en managen van Pro Bono projects, waarbij medewerkers uit een bedrijf hun kennis & kunde delen met non profit organisaties. Wist je dat dit in meer dan de helft van de gevallen niet de gewenste impact en succes oplevert? Door Taproot Foundation. Lees meer over Handboek 'Powered by Pro Bono
NVP - het nationale netwerk van HR professionals - organiseerde in samenwerking met Good Busy een serie van drie webinars rondom het thema medewerkersvrijwilligerswerk. De webinars combineren de praktijk met de theorie van de Good Busy Toolkits. Lees meer over Good Busy & NVP - 3 webinars
Volg Vereniging NOV: FacebookLinkedInYoutubeInschrijven nieuwsbrief Hart voor vrijwilligerswerk? Word lid als organisatie!
Partners:
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.