Hoe geven bedrijven nu exact vorm aan hun vrijwillige inzet? Hier vind je tips en verhalen van ondernemers en medewerkers over de inzet en de impact van medewerkersvrijwilligerswerk in hun bedrijf.
Uit het jaarlijkse medewerkersonderzoek valt elke keer op: als uniek punt van Bizzomate wordt Maatschappelijk Betrokken Ondernemen genoemd. Drie jaar geleden spraken we Pater Familias Marc al over hun vrijwillige vrijdag en nu vertellen hij en happiness officer Iris hoe het anno 2024 gaat. Lees meer over Bizzomate: een verdubbeling van de impact
Ben je op zoek naar manieren om maatschappelijke inzet van je medewerkers een rol te geven in de verschillende fasen van de employee-journey? Lees in dit whitepaper inspirerende en innovatieve voorbeelden hoe andere bedrijven dat doen. Lees meer over Praktijkspecial Social impact in HR-beleid
De ouderen van verschillende verzorgingshuizen in de Randstad hoeven niet de lucht in om te genieten van de gastvrijheid van de cabincrew van KLM. Medewerkers die tijdelijk zijn uitgevallen re-integreren namelijk in de zorg. Omgaan met verzuim via maatschappelijke inzet, zo doet KLM dat. Lees meer over Re-integratie via vrijwilligerswerk in de zorg: de KLM-methode
Wat kan onze toegevoegde waarde zijn in lokale maatschappelijke vraagstukken? Dat is de vraag die Hieroo zich altijd stelt. In jaarlijkse maatschappelijke challenges, onderdeel van het bedrijfs-DNA, gaan medewerkers aan de slag met thema’s die in de stad spelen. Lees meer over Hieroo: betrokken stadsburgers door maatschappelijke challenges
Tijdens de Partnerdag van NL Cares ontmoetten we Erik Hoogenhout, Director Business Development, Marketing & Operations bij CMS. Naast vele andere vormen van maatschappelijke betrokkenheid, doet het kantoor in het kader van Social Return voor het Ministerie van BZK ook vrijwilligerswerk. Lees meer over Impact maken via Social Return: advocatenkantoor CMS traint statushouders
MKB Limburg, Present Parkstad en Bizzomate slaan de handen ineen om in Limburg een sociale golf op gang te brengen. Eentje waarbij bedrijven lokaal gekoppeld worden aan non-profitorganisaties en iets kunnen betekenen voor mensen die het nodig hebben. Lees meer over Hero for one day: een succesvol evenement voor Limburgse MKB'ers die goed willen doen
Dat de wereld van SROI aan het veranderen is, bleek al uit eerdere verhalen die we bij Good Busy vertelden. KWS, infrastructuurspecialist en Stichting Utrechtse Uitdaging, bemiddelaar tussen bedrijven en non-profitorganisaties, zijn er blij mee. Lees meer over Maatschappelijk kapitaal als social return: het verhaal van KWS en de Utrechtse Uitdaging
Een op de tien kinderen in zijn stad leeft in armoede. Antoine Teurlings, Business Consultant bij DLL, schrok ervan toen hij dat hoorde en wist: hier moet ik wat mee. Als bestuurder bij een speelgoedbank kan hij zich maatschappelijk inzetten en groeit er zelf als mens door. Lees meer over Hoe één middag vrijwilligerswerk het leven van Antoine (DLL) veranderde
Of hij misschien zin had mee te doen met een vrijwilligersproject? “Laat ik maar gewoon doen”, zei de relaxte Boudewijn en zo werd hij, destijds stagiair bij marketingbureau Monkeys & Bananas, gekoppeld aan Erik. Een match made in heaven bleek het te zijn. Lees meer over Van vrijwilligerswerk tot vriendschap: het verhaal van Boudewijn en Erik
Volg Vereniging NOV: FacebookLinkedInYoutubeInschrijven nieuwsbrief Hart voor vrijwilligerswerk? Word lid als organisatie!
Partners:
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.