3 tips voor effectieve partnerschappen door KPN Mooiste Contact Fonds

ProfielfotoYvonne Snelders 21-04-2022

Is jouw bedrijf al volop aan de slag met medewerkersvrijwilligerswerk of wil je een eerste stap zetten? Good Busy helpt je verder op weg en verenigt bovendien bedrijven die goed willen doen. We zijn er voor de ervaren ‘do gooders’, maar ook voor bedrijven die de eerste stap naar vrijwilligerswerk zetten. Voor grote en kleine organisaties.

 

Opzet van strategisch beleid


Naar het opzetten van strategisch beleid rondom vrijwillige inzet van je medewerkers is nationaal en internationaal veel onderzoek gedaan. Good Busy werkt hierin onder andere samen met expert Chris Jarvis, directeur van het RW Institute. Aan de hand van 5 succesprincipes ontwikkelden wij een toolkit voor het opzetten van strategisch beleid. De insteek is praktisch, vanuit het perspectief van ondernemingen. 

Praktisch organiseren van medewerkersvrijwilligerswerk

Hoe kan je het vrijwilligerswerk als bedrijf nou handig organiseren? Je bent misschien al gestart met een eenmalige activiteit en wilt die wellicht uitbouwen tot een diepgaande relatie met je maatschappelijke organisatie. Daarvoor biedt Good Busy een praktisch playbook. Je kunt direct aan de slag.

 


Organisaties die helpen

In het hele land en lokaal zijn professionele intermediairs en landelijke platforms die jouw organisatie kunnen helpen met het opzetten en/of uitvoeren van jullie medewerkersvrijwilligerswerk. Zij kennen de lokale markt en kunnen verbinden tussen jouw bedrijf en maatschappelijke organisaties. Aan deze dienstverlening kunnen kosten verbonden zijn. Vind hier een (lokale) intermediair.


Blijf op de hoogte

Je kunt je ook aanmelden voor de Good Busy nieuwsbrief en ons volgen op LinkedIn. Zo blijf je op de hoogte van de activiteiten van Good Busy en de trends en ontwikkelingen op het gebied van medewerkersvrijwilligerswerk.

 

 

 

 

 

 

 

Handige hulpmiddelen

Directeur Mark Versteegen, van het KPN Mooiste Contact Fonds, deelde in het Good Busy Kenniscafé zijn jarenlange ervaring in het vormgeven van effectieve partnerschappen. Zijn 3 tips hebben wij op een rij gezet.

Tip 1: Blijf dicht bij je corebusiness

Om als sterke partner bij te kunnen dragen in een partnerschap is het goed om dicht bij de corebusiness van je bedrijf te blijven! Zo verbindt KPN verbindt al 140 jaar mensen met elkaar dus wat is er logischer voor KPN om dan mensen, voor wie sociaal contact niet vanzelfsprekend is, te verbinden met de wereld om hen heen.

Tip 2: Raak de samenleving met je activiteiten

Zorg als onderneming dat je de samenleving raakt door de activiteiten die je ontwikkelt. Dan creëer je impact bij je stakeholders en voeg je waarde toe aan je bedrijf en/of merk. In dit filmpje krijg je een beeld hoe je daar vorm aan kunt geven. (Om dit filmpje hieronder te kunnen zien, kan als je de cookies van derden hebt geaccepteerd.)

Tip 3: Zoek de synergie

Een samenwerking komt tot bloei als beide partijen erdoor versterkt worden. Zoek daarom vooral de synergie met de organisaties of evenementen die je bedrijf sponsort en natuurlijk het medewerkersvrijwilligersprogramma.

Meer weten over effectieve partnerschappen?

In de strategische toolkit van Good Busy is veel informatie te vinden over dit ondewerp. Lees hier de info of vraag de toolkit aan.

Meer weten over het KPN Mooiste Contact Fonds? Kijk eens op hun website.

Afbeeldingen

Partners:     Movisie

Cookie-instellingen