Is jouw bedrijf al volop aan de slag met medewerkersvrijwilligerswerk of willen je starten of een volgende stap zetten? Good Busy helpt je verder op weg en verenigt bovendien bedrijven die goed willen doen. We zijn er voor de ervaren ‘do gooders’, maar ook voor bedrijven die de eerste stap naar vrijwilligerswerk zetten. Voor grote en kleine organisaties.
Naar het opzetten van strategisch beleid rondom vrijwillige inzet van je medewerkers is nationaal en internationaal veel onderzoek gedaan. Good Busy werkt hierin onder andere samen met expert Chris Jarvis, directeur van het RW Institute. Aan de hand van 5 succesprincipes ontwikkelden wij een toolkit voor het opzetten van strategisch beleid. De insteek is praktisch, vanuit het perspectief van ondernemingen.
Hoe kan je het vrijwilligerswerk als bedrijf nou handig organiseren? Je bent misschien al gestart met een eenmalige activiteit en wilt die wellicht uitbouwen tot een diepgaande relatie met je maatschappelijke organisatie. Daarvoor biedt Good Busy een praktisch playbook. Je kunt direct aan de slag.
In het hele land en lokaal zijn professionele intermediairs en landelijke platforms die jouw organisatie kunnen helpen met het opzetten en/of uitvoeren van jullie medewerkersvrijwilligerswerk. Zij kennen de lokale markt en kunnen verbinden tussen jouw bedrijf en maatschappelijke organisaties. Aan deze dienstverlening kunnen kosten verbonden zijn. Vind hier een (lokale) intermediair.
Je kunt je ook aanmelden voor de Good Busy nieuwsbrief en ons volgen op LinkedIn. Zo blijf je op de hoogte van de activiteiten van Good Busy en de trends en ontwikkelingen op het gebied van medewerkersvrijwilligerswerk.
Structureel en duurzaam investeren in vrijwilligerswerk door medewerkers loont. Dr. Lonneke Roza, expert op het gebied van betrokkenheid van werknemers bij Maatschappelijk Betrokken Ondernemen, heeft in een webinar verteld over de verrassende impact van medewerkersvrijwilligerswerk. Lees meer over Medewerkersvrijwilligerswerk als HR-instrument
Het kan een hele klus zijn uit te zoeken met welke maatschappelijke of non-profit organisatie je wilt samenwerken en om hen te vinden. Hier vind je een handige checklist om je wegwijs te maken. Lees meer over Checklist: Klaar voor het vinden van een juiste match
Good Busy verzamelt elke maand de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van social impact en medewerkersvrijwilligerswerk. Handige tips, interviews, onderzoeken, checklists en meer. Wil je de nieuwsbrief ook ontvangen? Meld je vandaag nog aan. Lees meer over Ontvang de nieuwsbrief van Good Busy
Hoe kan je het vrijwilligerswerk als bedrijf nou handig organiseren? Je bent misschien al gestart met een eenmalige activiteit en wilt die wellicht uitbouwen tot een diepgaande relatie met je maatschappelijke organisatie. Daarvoor biedt Good Busy een praktisch playbook. Je kunt direct aan de slag. Lees meer over Praktische toolkit om direct te starten met medewerkersvrijwilligerswerk
Ben je op zoek naar een hulpmiddel voor het opzetten van je medewerkersvrijwilligerswerk-beleid? Aan de hand van 5 succesprincipes ontwikkelden wij een toolkit voor het opzetten van strategisch beleid. De insteek is praktisch, vanuit het perspectief van ondernemingen. Lees meer over Handige toolkit voor opzetten strategisch beleid
Directeur Mark Versteegen, van het KPN Mooiste Contact Fonds, deelde in het Good Busy Kenniscafé zijn jarenlange ervaring in het vormgeven van effectieve partnerschappen. Zijn 3 tips hebben wij op een rij gezet. Lees meer over 3 tips voor effectieve partnerschappen door KPN Mooiste Contact Fonds
Waar 66% van de universiteits-alumni aan vrijwilligerswerk doet, geeft een verbazingwekkende 91% van de millennials aan sociale impact te willen maken met hun werk. Zo prominent is de rol van ‘goed doen’ binnen de nieuwste werkende generatie. In drie stappen pak je dit aan. Lees meer over Pioneer als vrijwilliger: Breng je bedrijf voorop & win de slag om de millennial
Er is veel te doen over maatschappelijke betrokkenheid in het bedrijfsleven. Maar hoe zet je concrete stappen? Internationaal expert Chris Jarvis vertelde enthousiast hoe je medewerkersvrijwilligerswerk in jouw organisatie implementeert. Lees meer over Webinar employee volunteering door Chris Jarvis
Stap voor stap handboek voor afbakening (scooping) en managen van Pro Bono projects, waarbij medewerkers uit een bedrijf hun kennis & kunde delen met non profit organisaties. Wist je dat dit in meer dan de helft van de gevallen niet de gewenste impact en succes oplevert? Door Taproot Foundation. Lees meer over Handboek 'Powered by Pro Bono
NVP - het nationale netwerk van HR professionals - organiseerde in samenwerking met Good Busy een serie van drie webinars rondom het thema medewerkersvrijwilligerswerk. De webinars combineren de praktijk met de theorie van de Good Busy Toolkits. Lees meer over Good Busy & NVP - 3 webinars
Volg Vereniging NOV: FacebookTwitterYoutubeInschrijven nieuwsbrief Hart voor vrijwilligerswerk? Word lid als organisatie!
Partners:
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.