Whitepaper Social Impact in HR-beleid

ProfielfotoIris de Jong 21-11-2022

Is jouw bedrijf al volop aan de slag met medewerkersvrijwilligerswerk of wil je een eerste stap zetten? Good Busy helpt je verder op weg en verenigt bovendien bedrijven die goed willen doen. We zijn er voor de ervaren ‘do gooders’, maar ook voor bedrijven die de eerste stap naar vrijwilligerswerk zetten. Voor grote en kleine organisaties.

 

Opzet van strategisch beleid


Naar het opzetten van strategisch beleid rondom vrijwillige inzet van je medewerkers is nationaal en internationaal veel onderzoek gedaan. Good Busy werkt hierin onder andere samen met expert Chris Jarvis, directeur van het RW Institute. Aan de hand van 5 succesprincipes ontwikkelden wij een toolkit voor het opzetten van strategisch beleid. De insteek is praktisch, vanuit het perspectief van ondernemingen. 

Praktisch organiseren van medewerkersvrijwilligerswerk

Hoe kan je het vrijwilligerswerk als bedrijf nou handig organiseren? Je bent misschien al gestart met een eenmalige activiteit en wilt die wellicht uitbouwen tot een diepgaande relatie met je maatschappelijke organisatie. Daarvoor biedt Good Busy een praktisch playbook. Je kunt direct aan de slag.

 


Organisaties die helpen

In het hele land en lokaal zijn professionele intermediairs en landelijke platforms die jouw organisatie kunnen helpen met het opzetten en/of uitvoeren van jullie medewerkersvrijwilligerswerk. Zij kennen de lokale markt en kunnen verbinden tussen jouw bedrijf en maatschappelijke organisaties. Aan deze dienstverlening kunnen kosten verbonden zijn. Vind hier een (lokale) intermediair.


Blijf op de hoogte

Je kunt je ook aanmelden voor de Good Busy nieuwsbrief en ons volgen op LinkedIn. Zo blijf je op de hoogte van de activiteiten van Good Busy en de trends en ontwikkelingen op het gebied van medewerkersvrijwilligerswerk.

 

 

 

 

 

 

 

Handige hulpmiddelen

NVP Netwerk voor HR-professionals en Good Busy van Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV) ontwikkelden een whitepaper dat toelicht wat de waarde van medewerkersvrijwilligerswerk in je HR-beleid is en tips en trics geeft om vrijwilligerswerk in jouw organisatie in te zetten.

Ben je ook op zoek hoe je social impact een rol geeft in de employee-journey? Merk je ook dat medewerkers meer behoefte hebben aan zingeving in hun werk? Zie jij ook de trend dat er steeds meer aandacht is voor medewerkersvrijwilligerswerk? En zie je het ook als een kans voor jouw bedrijf?

Om jou te helpen bij vrijwilligerswerk door medewerkers ontwikkelden NVP en Good Busy het whitepaper Social Impact in HR-beleid; medewerkersvrijwilligerswerk als troef.

  Download hier het whitepaper  

Medewerkersvrijwilligerswerk als troef  

Steeds meer ondernemingen zijn bezig met het in kaart brengen en vergroten van hun maatschappelijke impact, ingegeven door een groeiend besef dat maatschappelijk verantwoord ondernemen leidt tot betere en duurzamere relaties en resultaten en de behoefte van bedrijven om verantwoordelijkheid te nemen in de samenleving. Een van de manieren om impact te vergroten, is door medewerkers de mogelijkheid te bieden om vrijwilligerswerk te doen. 

Kennis en ervaring van koploper bedrijven en experts 

NVP en Good Busy hebben gezamenlijk een whitepaper ontwikkeld gericht op HR-professionals en anderen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Hierin laten we vanuit onze visie, kennis en praktijkervaring zien dat het voor alle betrokkenen – bedrijfsleven, HR, medewerkers en maatschappelijke organisaties – veel kan opleveren. In dit whitepaper vind je ook voorbeelden van koploper bedrijven die zeer bedreven zijn op het gebied van social impact en hebben wij de kennis van diverse experts op het gebied van de employee-journey verwerkt tot een praktische aanpak die je direct kunt gebruiken. 

Whitepaper delen

Het whitepaper mag uiteraard ook met andere geïnteresseerden gedeeld worden, graag zelfs. Het enige wat wij daarvoor vragen is bronvermelding. En we vinden het leuk als je het ons laat weten of tagt op social media (@goodbusy en @nvp) 

Contact 

En mocht je zelf mooie activiteiten doen op dit gebied of je hebt aanvullingen of vragen over deze whitepaper, neem dan graag contact met ons op via goodbusy@nov.nl.

Over NVP en Good Busy 

NVP is het netwerk voor HR-professionals dat staat voor kwaliteit, innovatie en uitdaging. Als netwerk dragen we bij aan de professionele ontwikkeling van leden en het HR-vak. Door als onafhankelijke HR-autoriteit actuele informatie en nieuwe inzichten te delen waarmee we leden verrassen met kennis en inspiratie. 

Good Busy is een initiatief van Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV). Good Busy is een onafhankelijk expert op het gebied van vrijwillige inzet door bedrijven en biedt kennis, inspiratie en actie om ‘goed doen’ met medewerkersvrijwilligerswerk eenvoudiger te maken. Daarmee maken we Nederland mooier; dat is goed voor jouw bedrijf, jouw medewerkers én de samenleving. 

Afbeeldingen

Partners:     Movisie

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.